• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58765
+
-

برپایی بیمارستان صحرایی در روستاهای کردستان‌

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان از برپایی بیمارستان صحرایی ارائه‌دهنده خدمات تخصصی و فوق تخصصی این سازمان در راستای برگزاری کنگره 5 هزار و ۴۰۰ شهید استان در روستاها و مناطق محروم شهرستان‌های قروه و بیجار خبر داد. 

به گزارش ایرنا «قاسم کاوه» گفت: بیمارستان خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مناسبت کنگره 5 هزار و ۴۰۰ شهید استان و همزمان با اجلاسیه شهدای جامعه پزشکی توسط این سازمان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، درمانگاه شهید قاضی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی از ۱۸ خرداد در منطقه جغرافیایی بین شهرستان‌های قروه و بیجار برپا شده است.  وی افزود: تیم‌های پزشکی شهید رهنمون سازمان بسیج جامعه پزشکی استان در قالب این بیمارستان به منظور غربالگری و شناسایی بیماران به مناطق محروم روستاهای بین این ۲ شهرستان اعزام شده‌اند.


استقرار تیم‌ها تا 25 خرداد

مسئول بسیج جامعه پزشکی کردستان اضافه کرد: این تیم‌ها شامل پزشک عمومی، پرستار، دارویار و ماما بوده و تا ۲۵ خرداد در این منطقه مستقرند و به مردم خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهند. وی یادآور شد: تمام خدمات بیمارستانی اعم از خدمات پاراکلینیکی، ویزیت تخصصی و عمل جراحی در این بیمارستان‌ها به صورت رایگان به مردم ارائه می‌شود و برخی از بیماران که نیاز به خدمات تخصصی‌تر داشته باشند به بیمارستان‌ها قروه و بیجار ارجاع داده می‌شوند. کنگره 5 هزار و ۴۰۰ شهید استان کردستان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و ارزشی که با هدف ترویج و انتقال فرهنگ ایثار، حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و شناخت سبک زندگی شهدا اواخر خردادماه جاری در سنندج برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید